Firma ADVICE ANDRZEJ WĄSIK KANCELARIA CELNA zaprasza Państwa do wzięcia udziału w kursie zawodowym zgodnym z nową podstawą programową dla zawodu technik spedytor dla kwalifikacji A.28 Organizacja i nadzorowanie transportu 1. Planowanie realizacji procesów transportowych oraz A.29. Egzamin zawodowy przeprowadza się w dwóch częściach – pisemnej i praktycznej. Część pisemna to test pisemny sprawdzający wiadomości i umiejętności z zakresu zawodu spedytora. Część praktyczna to test praktyczny sprawdzający wiadomości i umiejętności z zakresu zawodu spedytora.
Kurs przeznaczony jest nie tylko dla uczniów szkół średnich i policealnych ale dla wszystkich, którzy chcą uzyskać kwalifikacje zawodowe technik spedytor i obsługiwać rynek usług transportowych i spedycyjnych według standardów zgodnych z zasadami i metodami obowiązującymi w krajach Unii Europejskiej. Zadaniem kursu jest przygotowanie do egzaminu zawodowego prowadzonego przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne w całym kraju.
“Jednakże stawiam również inny cel organizowanemu szkoleniu. Chciałbym by podobnie jak kurs Agenta celnego Unii …” przygotowywał bezpośrednio do pracy w zawodzie spedytora.
W związku z tym, program szkolenia został uzupełniony o te elementy, które są niezbędne w codziennej pracy spedytora a więc o wiedzę dotyczącą m.in.: warunków dostaw INCOTERMS 2010, o wiedzą dotyczącą zakresu poszczególnych ubezpieczeń, przyczyn powstawania szkód podczas transportu towarów inne.
Jak Państwo więc widzicie kurs może być przeznaczony również dla praktyków, osób pracujących już w tym zawodzie, którzy chcą uzupełnić’ swoją wiedzą, przypomnieć podstawy teoretyczne wykonywanego przez nie fachu.
Kurs prowadzony jest w formie wykładów z licznymi przykładami. Jego program został opracowany na podstawie wytycznych Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie wzbogacony o dodatkowe elementy. Na zajęciach omawiane będą wszystkie aspekty transportu w praktycznej i przystępnej formie z wieloma przykładami, zadaniami, wzorami, schematami postępowania i praktycznymi rozwiązaniami. W trakcie zajęć szczególna uwaga zostanie poświęcona na błędy popełniane w praktyce, ich skutki oraz sposób postępowania w przypadku ich stwierdzenia. Przewidziano również czas na prezentacje praktyczne zadawanie pytań nurtujących słuchaczy, które stwarzają w praktyce najwięcej problemów.
- HISTORIA SPEDYCJI
- czynniki które wywarły bezpośredni wpływ na powstanie i rozwój spedycji
- prawo składu (łac. ius stapulae)
- bezwzględne
- względne
- częściowe
- przymus drożny
- CHARAKTERYSTYKA SPEDYCJI, SPEDYTOR MIĘDZYNARODOWY
- definicja spedycji i spedytora
- definicja transportu oraz środka transportu
- charakterystyka procesu spedycyjnego
- ceny za usługi spedycyjne i taryfy spedycyjne
- zakres obowiązków, prawa i odpowiedzialność spedytora
- AKTY PRAWNE Z ZAKRESU TRANSPORTU I SPEDYCJI MIĘDZYNARODOWEJ
- OGÓLNE POLSKIE WARUNKI SPEDYCYJNE
- prawo przewozowe
- konwencja CMR
- Ustawa Kodeks morski
- Ustawa o transporcie kolejowym
- Ustawa prawo lotnicze
- umowa spedycji uregulowana w Kodeksie cywilnym
- inne akty prawne – m.in. ustawa o czasie pracy kierowców
- DOKUMENTACJA W PROCESACH SPEDYCYJNYCH
- zlecenie spedycyjne i jego elementy
- instrukcja wysyłkowa
- kwit sternika
- konosament
- czysty
- brudny
- Międzynarodowy Kolejowy List Przewozowy CIM
- Międzynarodowy Kolejowy List Przewozowy SMGS
- Międzynarodowy Samochodowy List Przewozowy CMR
- karnet TIR
- Międzynarodowy Lotniczy List Przewozowy AWB
- Międzynarodowy Żeglugowy List Przewozowy lub Konosament Żeglugi Śródlądowej
- polisa ubezpieczeniowa
- certyfikat asekuracyjny
- faktura handlowa jej wpływ na wyznaczanie wartości celnej towaru
- faktura proforma
- SAD – jednolity dokument administracyjny
- karnet ATA
- świadectwo pochodzenia: ORYGINAŁ
- świadectwo pochodzenia FORM A
- świadectwo przewozowe EUR 1
- RODZAJE ŁADUNKÓW TRANSPORTOWYCH
- podatność transportowa naturalna
- podatność transportowa techniczna
- podatność transportowa ekonomiczna
- JEDNOSTKI ŁADUNKOWE
- jednostki paletowe
- jednostki pakietowe
- jednostki kontenerowe
- opakowania modułowe
- RODZAJE l FUNKCJE OPAKOWAŃ WYKORZYSTYWANYCH W TRANSPORCIE
- pojęcie opakowania i ich podział ze względu na różne kryteria
- charakterystyka opakowania transportowego
- wymagania marketingowe opakowań
- PRZEWÓZ ŁADUNKÓW NIEBEZPIECZNYCH I PONADGABARYTOWYCH
- podstawowe regulacje prawne dotyczące transportu ładunków niebezpiecznych
- klasyfikacja ładunków niebezpiecznych – Kodeks IMDG14
- zasady organizacji i przewozów ładunków ponadgabarytowych
- DOBÓR GAŁĘZI TRANSPORTU DO PRZEWOŻONEGO ŁADUNKU
- charakterystyczne cechy transportu drogowego, kolejowego, morskiego,
lotniczego oraz intermodalnego
- charakterystyczne cechy transportu drogowego, kolejowego, morskiego,
- ORGANIZACJA PROCESÓW TRANSPORTOWYCH
- czynności procesu transportowego
- elementy składowe procesu spedycyjnego
- WARUNKI DOSTAW W UMOWIE SPRZEDAŻY (KONTRAKCIE HANDLOWYM)
- analiza i omówienie 11 reguł INCOTERMS R 2010 oraz zmian w poszczególnych
- regułach, ze szczególnym uwzględnieniem podziału obowiązków, kosztów, ryzyka i miejsca wykonania dostawy między stronami kontraktu
- nowości w INCOTERMS R 2010 i różnice w stosunku do INCOTERMS 2000
- analiza błędów, które mogą być popełnione przy stosowaniu reguł INCOTERMS R 2010: brak informacji o wersji INCOTERMS;
- negatywne konsekwencje związane z brakiem określenia miejsca dostawy
- EXW i DDP – reguły naruszające zasadę domicylu celnego
- błędne stosowanie reguł FOB, CFR i CIF w transporcie kontenerowym
- możliwe konsekwencje finansowe wskutek błędnej interpretacji reguł C,
- ubezpieczenie towaru w drodze w INCOTERMS R 2010
- zwyczajowe terminy handlowe: loco, franco, Ab Werk i Frei Haus
- inne terminy handlowe: amerykański kodeks handlowy (UCC) RAFTD, COMBITERMS
- UBEZPIECZENIA W SPEDYCJI ITRANSPORCIE – WYMOGI, RÓŻNICE IZAKRES DZIAŁANIA
- Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej Spedytora
- Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika
- Ubezpieczenie Ładunku czyli CARGO (ubezpieczenie klauzuli A,B,C)
- Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej Kabotażowe
- UMOWA SPEDYCJI A UMOWA PRZEWOZU – PODOBIEŃSTWA l RÓŻNICE
- odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru
- wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia, w którym nie uwzględnia się czasu pracy kierowców
- podobieństwa, różnice pułapki
- odpowiedzialność spedytora: za co odpowiada a za co nie odpowiada
- dlaczego i kiedy spedytor jest pozywany do odpowiedzialności jak przewoźnik
- dokumenty przewozowe i spedycyjne: zlecenie przewozowe, zlecenie spedycyjne, listy przewozowe: drogowy CMR, karnet TIR, zezwolenie EKMT, kolejowy CIM lotniczy AWB, konosament morski (B/L), zaświadczenie spedytora FIATA FCR inne
- elementy zlecenia spedycyjnego, dodatkowe formuły, uwagi, zasady realizacji zleceń – ćwiczenia w tworzeniu zlecenia spedycyjnego na przykładzie zlecenia przewozu towaru
- elementy na które należy zwrócić szczególną uwagę, przy przyjęciu zlecenia
- formularz potwierdzenia zlecenia – konieczność czy dowolność
- ODPOWIEDZIALNOŚĆ W TRANSPORCIE
- odpowiedzialność nadawcy przewozu – zakres
- odpowiedzialność przewoźnika wykonującego transport – zakres
- odpowiedzialność odbiorcy przewozu – zakres
- NIEZBĘDNA DODATKOWA WIEDZA W PRACY SPEDYTORA
- czas pracy kierowcy
- czasowe zakazy, ograniczenia w ruchu pojazdów oraz wyłączenia w Polsce i Europie (okres wakacyjny, dni świąteczne i inne szczególne dni)
- dopuszczalna masa całkowita pojazdu (różnice w krajach Europy)
- ograniczenia drogowe
- ORGANIZACJA PRACY NA STANOWISKU SPEDYTORA, NARZĘDZIA WSPOMAGAJĄCE
- podjęcie współpracy spedytora z nowym przewoźnikiem
- giełdy transportowe – rzeczywistość czy konieczność (jak z nich korzystać)
- elementy optymalizujące koszty spedycji np. programy spedycyjne, mapy elektroniczne i inne
- OBSŁUGA CELNA TOWARÓW
- podstawowe pojęcia związane z cłem
- wprowadzanie towarów na obszar celny Unii Europejskiej
- wyznaczanie należności celnych i podatkowych w imporcie pole 47 SAD
Zajęcia odbywają się wyłącznie przez 4 kolejne tygodnie: w soboty i w niedziele w godzinach 8.30 – 16.00 z trzema przerwami 15 minutowymi: od 10.00, 12.00 i 14.00. Jeżeli w tygodniu (poniedziałek, wtorek, środa, czwartek) wypada święto to w tym tygodniu zajęć nie ma, przechodzą na następny tydzień.
KURS LICZY 80 GODZIN.
Sale konferencyjne i szkolne w centrum miasta gdzie kurs jest organizowany.
2 460,00 – PLN (cena brutto) wraz z zestawem materiałów szkoleniowych w postaci odpowiednich przepisów prawnych regulujących transport i spedycję międzynarodową w wersji elektronicznej.
Osoba zapisująca się na kurs powinna mieć łatwy dostęp do komputera lub laptopa lub tabletu lub smartfonu z mobilnym internetem.
Warunkiem zapisania się na kurs jest wypełnienie i przesłanie zgłoszenia uczestnictwa (umowy) z naszej strony internetowej www.advice.waw.pl oraz w nieprzekraczalnym terminie trzech dni roboczych od wysłania zgłoszenia dokonanie wpłaty pierwszej raty w wysokości: 1230,00 – PLN. Dopiero wtedy zostanie potwierdzone mailem Państwa uczestnictwo w kursie.
Druga rata w wysokości 1 230,00 – PLN musi być wpłacona najpóźniej sześć dni roboczych przed rozpoczęciem kursu przelewem bankowym na konto:
ADVICE ANDRZEJ WĄSIK KANCELARIA CELNA
ul. Waryńskiego 26, lok. 18
00-650 Warszawa
ING BANK ŚLĄSKI S.A.
nr 75 1050 1038 1000 0092 2148 9561
z dopiskiem “wpłata za kurs Technik spedytor w … (proszę podać nazwę miasta)”
REGON:017437844 NIP:526 121 41 51
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W WARSZAWIE
WPIS DO REJESTRU INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH pod numerem ewidencyjnym – obowiązującym do 15.02.2023 r.: 2.14/00253/2005, obecnie 2.14/00077/2023.
UWAGA
Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta po 25 grudnia 2014 r. istnieje termin 14 dni odstąpienia od umowy zawartej w sposób elektroniczny.
Polecamy odwiedzenie naszej strony internetowej: www.advice.waw.pl
Po dokonaniu wpłaty zarówno I jak i II raty za kurs, dowody wpłaty należy zachować i przedstawić osobie prowadzącej zajęcia w dniu rozpoczęcia kursu przy wydawaniu materiałów szkoleniowych.
Materiały szkoleniowe wydawane są wyłącznie w pierwszym dniu kursu w miejscu jego prowadzenia od godz. 8.20 do godz. 8.30 po przedstawieniu dowodów wpłat za kurs.
Później materiały szkoleniowe na własny koszt trzeba odebrać przesyłkę pocztowa, z Warszawy z naszej siedziby mieszczącej się przy ulicy Waryńskiego 26 lok. 18.
Uczestnik kursu powinien tydzień przed rozpoczęciem szkolenia sprawdzić telefonicznie tel.: 502 592 214 czy nie zaszły żadne zmiany!
Istotą kursu prowadzonego przez ADVICE ANDRZEJ WASIK KANCELARIA CELNA jest jego wysoka jakość merytoryczna.
Terminy kursu w 2024 roku:
Warszawa –
Katowice –
Kursy w 2024 r. będą organizowane wyłącznie na zlecenie firm – min. 10 osób, podobnie jak w roku ubiegłym tylko online.
SERDECZNIE ZAPRASZAM!
DYREKTOR
mgr inż. Andrzej Wąsik