Zgłoszenie INTRASTAT szkolenie przeprowadzone w formie warsztatów biznesowych, uwzględniające najnowsze zmiany wprowadzone w danym roku. Nie tylko działy księgowe firm, ale wszyscy którzy zajmują się tym zagadnieniem zdają sobie sprawę z uciążliwości tych działań jak również pracochłonności w przygotowywaniu tych danych statystycznych. Warsztaty te mają wyjaśnić zawiłości interpretacyjne w stosowaniu przepisów prawa jak również nauczyć jak szybko znajdować potrzebne kody w Taryfie Celnej.
- Podstawy prawne: unijne i krajowe dotyczące zgłoszenia INTRASTAT.
- Zintegrowana obsługa INTRASTAT – AIS (dzisiejsza Celina) stosowana od 01 stycznia 2016 r. Na czym polega i co zapewnia zintegrowana obsługa.
- PUESC – pojedynczy punkt dostępu do Systemu Informacyjnego Służby Celnej (SISC).
- e INTRASTAT (AIS) – nauka wypełniania interaktywnego zgłoszenia INTRASTAT w oparciu o darmowy, dostępny program. Nikt nie stosuje tej metody na swoich szkoleniach.
- Obrót towarowy w Unii Europejskiej podlegający zgłoszeniu do systemu INTRASTAT. Pojęcie progów statystycznych. Jak śledzić ich wartość samemu.
- Obowiązek sprawozdawczy. Podmioty zobowiązane do składania zgłoszenia INTRASTAT.
- Podmioty upoważnione do składania zgłoszenia INTRASTAT.
- Terminy, formy i miejsce składania zgłoszenia INTRASTAT.
- Zakres informacji objętych zgłoszeniem INTRASTAT.
- Zasady sporządzania zgłoszenia INTRASTAT z uwzględnieniem praktycznych wskazówek ułatwiających wypełnienie poszczególnych pól zgłoszenia, zwrócenie szczególnej uwagi na: wypełnienie pola 13 : czasowy wywóz lub przywóz towarów, leasing finansowy, leasing operacyjny, kradzież towaru, zwrot towaru, zniszczenie towaru, przywóz lub wywóz towarów w celu uszlachetniania, dostawa towaru po uszlachetnianiu 51, 52, rekompensata za towary, które nie podlegają zwrotowi 23.
- sprzedaż towaru – wywóz (handel dwustronny)
- zakup towaru – przywóz (handel dwustronny i handel trójstronny)
- reklamacje – zwroty towaru – przykłady postępowania
- bezpłatna dostawa towaru – sposób postępowania
- dostawa towaru w celu uszlachetniania i po uszlachetnianiu (przywóz i wywóz); sposób ustalania wartości fakturowej
- barter towaru – handel kompensacyjny
wypełnienie pola 14: Praktyczna nauka taryfikacji towarów w oparciu o 6 ORINS (Sześć Ogólnych Reguł
Interpretacji Nomenklatury Scalonej) oraz posługiwanie się bazą EBTI (wyszukiwarką WIT – ów)
wypełnienie pola 18: ilość w uzupełniającej jednostce miary. - Korekta zgłoszenia INTRASTAT
- Korekta pól finansowych i pozostałych
- Korekta bieżąca, korekta za kilka okresów sprawozdawczych – noty korygujące.
- Towary wyłączone ze statystyki INTRASTAT – zwolnienia ze sprawozdawczości.
- Najczęściej spotykane błędy w wypełnianiu zgłoszenia INTRASTAT.
- Zmiany w zgłoszeniu INTRASTAT w danym roku.
Zajęcia odbywają się zazwyczaj w piątki w godzinach: 9.00 – 15.00 z dwoma przerwami 10 minutowymi. Mogą się odbywać w dowolnym wybranym przez Klienta dniu roboczym tygodnia.
Sale konferencyjne i szkolne w centrum miasta gdzie warsztaty są organizowane.
950,00 PLN (cena brutto) wraz z zestawem materiałów szkoleniowych w postaci odpowiednich przepisów prawnych.
Warunkiem zapisania się na warsztaty jest wypełnienie i przesłanie zgłoszenia uczestnictwa (umowy) z naszej strony internetowej www.advice.waw.pl Płatność pierwszej raty w wysokości 450,00 PLN (cena brutto) powinna być dokonana najpóźniej do trzech dni roboczych od wysłania zgłoszenia. Druga rata w wysokości 500,00 PLN (cena brutto) powinna być wpłacona najpóźniej do sześciu dni roboczych przed rozpoczęciem kursu na konto:
ADVICE ANDRZEJ WĄSIK KANCELARIA CELNA
ul. Waryńskiego 26, lok. 18
00-650 Warszawa
ING BANK ŚLĄSKI S.A.
nr 75 1050 1038 1000 0092 2148 9561
z dopiskiem “wpłata za warsztaty Zgłoszenie Intrastat w … (proszę podać nazwę miasta)”
REGON:017437844 NIP:526 121 41 51
WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W WARSZAWIE
WPIS DO REJESTRU INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH pod numerem ewidencyjnym – obowiązującym do 15.02.2023 r.: 2.14/00253/2005, obecnie 2.14/00077/2023.
UWAGA!
Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta po 25 grudnia 2014 r. istnieje termin 14 dni odstąpienia od umowy zawartej w sposób elektroniczny.
Uczestnik warsztatów powinien na sześć dni roboczych przed ich rozpoczęciem sprawdzić telefonicznie, pod nr tel.: 502 592 214, czy nie zaszły żadne zmiany!
Istotą szkoleń prowadzonych przez ADVICE ANDRZEJ WĄSIK KANCELARIA CELNA jest ich wysoka jakość merytoryczna.
Terminy warsztatów w 2024 roku:
Katowice – Warszawa –
Warsztaty w 2024 r. będą organizowane wyłącznie na zlecenie firm – min. 3 osoby, podobnie jak w roku ubiegłym tylko online.
SERDECZNIE ZAPRASZAM!
DYREKTOR
mgr inż. Andrzej Wąsik